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Facebook is committed to ensuring the integrity of elections in India - फेसबुक भारत में चुनावों की अखंडता सुनिश्चित करने के लिए प्रतिबद्ध है



आलोचना के बीच, मार्क जकरबर्ग ने कहा कि फेसबुक भारत और अन्य लोकतंत्रों में चुनावों की अखंडता को बनाए रखने के लिए हर संभव प्रयास करने के लिए प्रतिबद्ध था।

उन्होंने सीएनएन को बताया: "और हमें यह करने की जिम्मेदारी है, न केवल अमेरिका में 2018 के मध्यकाल के लिए, जो इस साल एक बड़ा सौदा होने जा रहे हैं और यह हमारे लिए एक बड़ा फोकस है लेकिन भारत में एक बड़ा चुनाव है वर्ष, ब्राजील में एक बड़ा चुनाव है, दुनिया भर में बड़े चुनाव होते हैं, और आप यह शर्त लगा सकते हैं कि हम वास्तव में सभी चीजें करने के लिए प्रतिबद्ध हैं जो हमें सुनिश्चित करने की आवश्यकता है कि फेसबुक पर उन चुनावों की अखंडता सुरक्षित है। "

सूचना प्रौद्योगिकी मंत्री रविशंकर प्रसाद ने बुधवार को चुनावों में सोशल मीडिया के किसी भी दुरुपयोग के खिलाफ चेतावनी दी थी कि ब्रिटिश सलाहकार ने अमेरिकी मतदाताओं को लक्षित करने के लिए लाखों फेसबुक प्रयोक्ताओं के बारे में जानकारी का अनुचित तरीके से उपयोग किया है। भारत 201 9 में राष्ट्रीय चुनाव कराने और कई राज्यों इस साल नई संप्रभुओं का चुनाव करेगा और अगले

रविशंकर प्रसाद ने संवाददाताओं से कहा, "फेसबुक सहित सोशल मीडिया का दुरुपयोग चुनाव की निष्पक्षता को प्रभावित करने की अनुमति नहीं दी जा सकती है।"

"फेसबुक से हालिया आंकड़ों की चोरी के चलते, कैलिफोर्निया में दूर अटलांटिक भर में मेरी कड़ी चेतावनी सुनाई जा रही है। फेसबुक के साथ सामाजिक मीडिया का दुरुपयोग करने के लिए किसी भी गुप्त या व्यापक प्रयास से अवांछनीय साधनों के माध्यम से भारत की चुनावी प्रक्रिया को प्रभावित नहीं किया जायेगा, और अनुमति नहीं दी जाएगी। "

फेसबुक ने कहा कि प्रसाद ने कई महत्वपूर्ण सवाल उठाए हैं और कंपनी इस बात पर ध्यान दे रही है। "हम इस मामले पर सरकार से जुड़ेंगे। हम लोगों की जानकारी की सुरक्षा के लिए हमारी नीतियों को सशक्त रूप से लागू करने के लिए प्रतिबद्ध हैं और जो भी कदम उठाएंगे आवश्यक है कि ऐसा होता है, "कंपनी ने एक बयान में कहा।

ब्रिटिश परामर्श कैम्ब्रिज एनालिटिका ने मीडिया के आरोपों से इनकार कर दिया है कि यह लाखों फेसबुक प्रयोक्ताओं की जानकारी को अयोग्य तरीके से उपयोग कर रही है और कहा है कि यह डेटा सीखने के बाद हटा दिया है कि यह डेटा संरक्षण नियमों का पालन नहीं करता है। फेसबुक ने कहा है कि उसने इस तरह की प्रथाओं पर अपने नियंत्रणों को कड़ा कर दिया है क्योंकि यह पता चला है 2015 में कैम्ब्रिज एनालिटिका द्वारा कथित दुर्व्यवहार

फेसबुक इंक के मुख्य कार्यकारी मार्क जकरबर्ग ने बुधवार को अपनी कंपनी के गलतियों के लिए माफी मांगी कि वह अपने उपयोगकर्ताओं के 50 मिलियन से संबंधित आंकड़ों को कैसे प्रबंधित करता है और इस तरह की जानकारी तक डेवलपर्स के पहुंच को प्रतिबंधित करने के लिए मुश्किल कदमों का वादा किया है।

दुनिया का सबसे बड़ा सोशल मीडिया नेटवर्क यूरोप और अमेरिका में बढ़ती सरकार की जांच का सामना कर रहा है, जिसमें एक व्हाइस ब्लेयर के आरोपों के बारे में बताया गया है कि लंदन स्थित राजनीतिक परामर्श कैंब्रिज एनालिटिका ने अमेरिकी मतदाताओं पर प्रोफाइल बनाने के लिए अनुचित तरीके से उपयोगकर्ता की जानकारी का उपयोग किया था जिसे बाद में अमेरिकी राष्ट्रपति डोनाल्ड ट्रम्प का चुनाव करने में मदद के लिए इस्तेमाल किया गया था। 2016 में

जकरबर्ग ने सीएनएन के साथ एक साक्षात्कार में कहा, "यह लोगों के डेटा की रक्षा करने के लिए एक बुनियादी जिम्मेदारी है," उन्होंने कहा, "यह सचमुच विश्वास का एक बड़ा उल्लंघन था। सप्ताहांत में घोटाले उभरने के बाद से एक सार्वजनिक मौन को तोड़ने में जकरबर्ग ने कहा।

ज़करबर्ग ने फेसबुक पर एक पोस्ट में कहा, "कंपनी ने गलती की है, ऐसा करने के लिए और अधिक है, और हमें आगे बढ़ने और ऐसा करने की ज़रूरत है।"

उन्होंने कहा कि सोशल नेटवर्क ने हजारों ऐप की जांच करने की योजना बनाई है, जिन्होंने फेसबुक के प्लेटफॉर्म का उपयोग किया है, डेवलपर को डेटा तक पहुंच को प्रतिबंधित किया है, और सदस्यों को एक उपकरण दे सकता है जिससे उन्हें अपने फेसबुक डेटा तक आसानी से आसानी से अक्षम कर सकें।

उनकी योजनाओं में फेसबुक डेटा का उपयोग करने की विज्ञापनदाताओं की क्षमता में बड़ी कमी का प्रतिनिधित्व नहीं किया गया है, जो कि कंपनी के जीवनशैली का है। ज़ुकेरबर्ग ने कहा कि वह अतिरिक्त सरकारी नियमों के लिए खुले हैं और अगर वह सही व्यक्ति थे तो अमेरिकी कांग्रेस के सामने गवाही देने के लिए खुश थे।

उन्होंने सीएनएन को बताया, "मुझे यकीन नहीं है कि हमें विनियमित नहीं किया जाना चाहिए" "मैं वास्तव में सोचता हूं कि सवाल यह है कि हाँ या नहीं के बजाय सही विनियमन क्या है, क्या इसे विनियमित किया जाना चाहिए? ... लोगों को पता होना चाहिए कि वे फेसबुक पर कौन से विज्ञापन देख रहे हैं।"

Facebook is committed to ensuring the integrity of elections in India:

Between criticism, Mark Zuckerberg said that Facebook was committed to making every effort to keep the integrity of elections in India and other democracies.

They told CNN: "And we have the responsibility to do this, not only in the US for the mid-2018, which is going to be a big deal this year and this is a big focus for us but there is a big election in India There is a big election in Brazil, there are big elections around the world, and you can bet that we are really committed to doing all the things which we need to ensure Process safety integrity of elections on Facebook. "

Information Technology Minister Ravi Shankar Prasad on Wednesday warned against any misuse of social media in the elections that the British adviser has used information inappropriately about millions of Facebook users to target American voters. India will conduct national elections in 2019 and many states will choose new sovereigns this year and next

Ravi Shankar Prasad told reporters, "Misuse of social media including Facebook can not be allowed to influence the fairness of elections."

"Due to the theft of recent data from Facebook, my strong warnings are being heard throughout the Atlantic in California. India's election process through undesirable means of any secret or comprehensive effort to misuse social media with Facebook. Will not be affected, and will not be allowed. "

Facebook said that Prasad has raised many important questions and the company is paying attention to this. "We will be joining the government on this matter. We are committed to empowering our policies to safeguard the information of people and whatever steps we will take, it is necessary that this happens," the company said in a statement.

British consultation Cambridge Angelica has denied media accusations that it is using the information of millions of Facebook users inappropriately and said that this data has been removed after learning that it does not comply with data protection regulations. . Facebook has said that it has tightened its control on such practices because it has been revealed that Cambridge Angelica has alleged abusive behavior in 2015

Chief Executive of Facebook Inc. Mark Zuckerberg apologized for the mistakes of his company on Wednesday, how he manages the data related to his users' worth 50 million, and to such information, difficult steps to restrict access to developers Have promised.

The world's largest social media network is facing an investigation into the growing government in Europe and the United States, in which a Voice Blair allegation has been reported that London-based political consultation Cambridge Analytica has made improper methods for making profiles on American voters. Had used the information of the user from that which would later help American President Donald Trump choose Was used for the purpose. In 2016

Zuckerberg said in an interview with CNN, "It is a basic responsibility to protect people's data," he said, "it was a major violation of the fact." Zuckerberg said in the break.

Zuckerberg said in a post on Facebook, "The company has made a mistake, there is more to do this, and we need to move forward and do so."

He said that the social network has planned to examine thousands of applications, which have used the Facebook platform, the developer has restricted access to data, and can give a tool to the members so that they can easily access their Facebook data Easy to disable from

In his plans, the lack of advertisers' ability to use Facebook data is not represented, which is the lifestyle of the company. Zuckerberg said that he was open to additional governmental rules and if he was the right person, the Americans were happy to testify in front of the Congress.

They told CNN, "I'm not sure that we should not be regulated" "I really think the question is, what is the right regulation instead of yes or no, should it be regulated? ... people Should know which ads they are watching on Facebook. "

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